“Lighthouse” by iamthemorning

„Стремим се в нашата музика да намерите не само тъга, самота и болка, но също красота, щастие и надежда \" - Марьяна Семкина, iamthemorning


Наградата „Най-добър прогресив рок албум през 2016 г.“ за “LIGHTHOUSE” („ФАРЪТ“) на дуото IAMTHEMORNING не учудва, ако забележим, че е със знака на Kscope (издателят на Steven Wilson и сие), записан е с участието на GAVIN HARRISON, COLIN EDWIN (и двамата от Porcupine Tree) и MARIUSZ DUDA (от Riverside), а смесването е направено от тон инженера на Tori AMOS - MARCEL VAN LIMBEEK.

Пианистът ГЛЕБ КОЛЯГИН и певицата МАРЬЯНА СЕМКИНА (на български се произнасят Глеб Калягин и Марияна Сьомкина) от Санкт Петербург замислят през 2010 г. проекта IAMTHEMORNING като акустична камерна формация. Развитието на музикалните им идеи обаче налага да привличат други изпълнители. ГЛЕБ, самият с класическо музикално образование, кани хора с академична подготовка и това дава отражение върху качеството на музициране още с първите им изяви.

Техните изпълнения в началото са наситени с дълбоки метафорични слоеве, в текстовете долавяме препратки към поезията на Шекспир наред с образи и символи от съвременната култура. В музикално отношение пък се разпознават стилистични похвати от целия спектър на прогресив рока и класическата музика като особено силно влияние се усеща от Porcupine Tree, Philip Glass и Kate Bush.

“LIGHTHOUSE”е третият студиен албум на IAMTHEMORNING и носи отражения в техния камерен прогресив рок от класическата музика, северния фолклор на Англия и джаза с електронна фрактура и мощно присъствие на акустична звучност от струнен оркестър, хор и солисти.

Във „ФАРЪТ“ се разказва историята за развитието на психично заболяване, проследяват се отделните етапи и борбата на героинята с болестта, временната ремисия, след която настъпва пълен разпад. В лиричен план албумът е вдъхновен от произведенията и живота на Virginia Woolf и Sylvia Plath.

МАРЬЯНА СЕМКИНА разказва:

„Всичко започна, когато посетих Beachy Head край Брайтън в Източен Съсекс, Южна Англия, с високите 160 метра скали над морето. Нямах представа що за място е това (в интернет по-късно видях, че съм била на едно от най-известните места за самоубийство в Европа), но веднага долових тъгата и великолепието му, неговата мрачна история се носеше във въздуха.

Аз съм книжен плъх и по това време четях книгата „The Bell Jar“ („Стъкленият похлупак“) от Sylvia Plath, отделно си спомних за Virginia Woolf и нейния роман „Към фара“, вдъхновен от фара Godrevy и това задейства целия процес. Макар че, трябва да призная, преработих половината от текстовете по-късно, исках да ги направя в сегашната им форма, за да стане концепцията по-ясна, защото се озовах в неприятен инцидент, който ме затвори вкъщи в продължение на един месец: нито можех да говоря, нито да пея, нито да излизам навън. Този конкретен месец определи концепцията на албума в лиричен план, и това е отчасти причината, поради която е толкова мрачен.

Песните бяха съчинени в рамките на един месец, това беше доста бърз процес този път. Бях доста обсебена от темата и се чувствах като лично въвлечена в повече от една или две песни. Хората като че ли пренебрегват твърде често въпроса за психичното здраве, отказват да говорят и това не е добре за тези, които се нуждаят от помощ, ето защо избрах тази тема, а тя е толкова широка и дълбока.

Разказваме историята на момиче, което се лекува, например в песента “CHALK AND COAL” ( \"ВАРОВИК И ВЪГЛИЩА \") се говори за конвулсивната терапия. Заех се с изучаването на този въпрос и затова много от песните в албума са посветени на различни етапи от историята на това момиче, което се бори с депресията си. Това е причината, поради която има разнообразие от настроения в целия албум. Има различни фази на заболяването, маниакално и след това депресивно.

Аз пишех текстовете все едно историята беше пред очите ми в конкретни сцени, описани в песните. Терапията в “SLEEPING PILLS” ( \"ХАПЧЕТА ЗА СЪН \") е за опитите на момичето да се бори с безсънието. Тя започва да приема хапчета за сън, но след това в “LIBRETTO HORROR” ( \"ЛИБРЕТО НА УЖАСА \") ни отвежда до момента, в който предозира хапчетата, за да се измъкне от тази каша. Ситуацията е много истинска и конкретна, не става дума за абстрактни неща, а за специфичната ситуация в живота на един болен човек.

Избрахме заглавието “LIGHTHOUSE”, защото фарът дава ориентири, неговата светлина е надежда за изгубените кораби в морето. Той е символ на надеждата, въпреки че, ако сте видели обложката на албума, там има един фар, който е под вода, но все още дава светлина.
Нашата героиня стои с краката в морето и се опитва да реши дали да се удави или не, и така няма конкретен завършек на историята, тя остава с отворен край“ – споделя МАРЬЯНА СЕМКИНА.

Албума “LIGHTHOUSE” или „ФАРЪТ“ ще чуем в предаването “Картини от една изложба” на програма “Хоризонт” на БНР в събота, 23 септември, след новините от 22.00 ч.

 

 

В предаването на 23.09.2017 г.: iamthemorning и албумът „Фарът“


IAMTHEMORNING
LIGHTHOUSE
Date of Release: April 1, 2016

 

SONGS/TRACKS:

1. I Came Before the Water Pt I - 01:42
2. Too Many Years - 05:09
3. Clear Clearer - 04:36
4. Sleeping Pills - 03:43
5. Libretto Horror - 02:14
6. Lighthouse (feat. Mariusz Duda) - 06:14
7. Harmony - 05:19
8. Matches - 04:18
9. Belighted - 03:28
10. Chalk and Сoal - 04:56
11. I Came Before the Water Pt II - 02:56
12. Post Scriptum - 02:44

© 2016 Kscope/Snapper Music plc


CREDITS:

All songs are written and produced by iamthemorning

Gleb Kolyadin - grand piano, keyboards
Marjana Semkina - vocals, backing vocals

Vocals recorded by Gianluca Capacchione at Murder Mile Music Studios, London, England
Grand piano recorded by Nickita Valamin, assisted by Sergey Kruglov at Mosfilm Studios, Moscow, Russia

Guest vocals on Lighthouse by Mariusz Duda (Riverside, Lunatic Soul)
Recorded at Serakos Studio, Warszawa, Poland

With:
Gavin Harrison - drums
Colin Edwin - bass
Vlad Avy - guitars
Evan Carson - bodhran and percussion
Andres Izmailov - Harp

Drums recorded by Gavin Harrison
Bass recorded by Colin Edwin
Guitars recorded by Vlad Avy
Bodhran and percussion recorded by Gianluca Capacchione at Murder Mile Music Studios
Harp recorded by Nickita Valamin at Galernaya 20 studios, St. Petersburg, Russia

Tatiana Rezetdinova - flute
Roman Erofeev - clarinet
Sergey Korolkov - trumpet
Oksana Stepanova - bombard

Trumpet, clarinet and flute recorded by Nickita Valamin at Galernaya 20 studios
Bombard recorded by Eugeny Vikki

Philipp Saulin - Violin
Mikhail Ignatov - Cello

Strings Ensemble:

Violins:
Anastasia Razumets
Aleksandra Svidunovich
Zhuldyz Bukina
Tatiana Kuvaitseva
Philipp Saulin

Violas:
Aleksander Bogdanovich
Ksenia Ivanova

Cellos:
Mikhail Ignatov
Evgenia Ignatova

Double bass:
Alexander Kuznetcov

All strings recorded by Sergey Ryltsev and Nikolay Britvin at Red Wave Studios, St. Petersburg, Russia

\"Perezvony\" Choir (featured on Sleeping pills):

Stanislava Sorokina, Svetlana Utkina, Yury Volkov, Maria Cherepanova, Elizaveta Levina, Anastasia Andriyanenko, Daria Severinova, Alina Vahrina, Anastasia Kavalerova, Nikol Zgeib, Anna Sokolova, Anastasia Malova, Sofia Liberman, Margarita Raspopova, Martin Sadomirsky, Svetlana Philippova, Serafima Chervotkina

Conductor and art-director: Larisa Yarutskaya

Choir recorded by Sergei Ryltsev at Red Wave Studios

Iamthemorning Mix Team:
Marcel van Limbeek
Gianluca Capacchione
Vlad Avy
Neil Pickles
Marjana&Glebski

Mixed at Murder Mile Music Studios

Mastered by Marcel van Limbeek and Neil Pickles at Reveal Sound Studios

Artwork by Constantine Nagishkin
Design by Mikhail Meerov


LYRICS:

I Came Before the Water (Pt. I)

I came before
All the waters washing over empty shore
I escaped it all
All the prisoner cells, and still I ask for more

Stones lay cold and sharp
Under my aching bare feet
And so, walking into water
I accept my final defeat


Too Many Years

I won t try
To feed the desires
To reveal that lies

Is all what s left of life

I won t try
To feed all the lies
To feel what lies
Beyond the eyes
Your cries and your laughter
Forever after

Too many years of broken bones
The humankind went through, and still
We keep fighting, and fighting, and fighting around
All the things that won t make us feel

Silence lies
In breeding desires
In feeding the lies
With all what s left of life

Since the time
That I saw the shining
Shivered in shallow water
All hasn t changed as expected
I still feel neglected


You don t recess
All the meaningless things you possess
All your books and your letters
The candles and dresses -
Those things that surround yourself

But then it comes:
It s neither dark, nor dawn
Like loved one s ashes I am free
I m almost gone
And then I fly
And then I fall...
Like a bird, free
Like a bird, free...


Clear Clearer

Top of Form
Bottom of Form
Time to backtrack
And never go to making
Time to shut your eyes


\"All fears are figments\" -
This is what they try to bring me
I won t shut my eyes

What you think you see
Never was real

This proves rumours shallow:
Pills I ve got to swallow
Never made my life

Of the water I was born
And into water I ll be gone
Sea becoming me

What you think you see
Never was real

/you expect it/


Sleeping Pills

Night
Cover my heart
Cover my dreams

Sweet sleeping pills

Night
Beautiful art
Following dreams
Easy it seems

Days
Pass in decay
Waiting for night
Waving goodbye

Soar
Torn from my throat
Hear how I scream
Disembodied spirit

We are sleeping
Dreams are soothing
Night will hide us
Time of wonders
Night will make us
Stronger, sleep
We are waiting
Go to sleep


Libretto Horror

I felt the darkness, nothing else
Am I in hell?

Can you see me?
I am here

Air breathed and played over my face
I felt the shapes

I can t see
Why can t I see?

I don t know what to do
Where to go
I m falling into void of afterglow
So help me, I can t breathe, I can t see
So tell me, will you stay here with me?

I feel so small
Beating the wall

Hopeless you can stay forever
No you wouldn t
No you can t
Escape


Lighthouse

Light has never shown you the way out this place
But I have came here to take you away
And after we go down
To the ground
Bury your sorrows down
In the ground
No one ever wanders
This world is full of wonders
And I m the one to let them know
They will not listen though
Voice is getting thinner now
Will I survive, please tell me how
Shall I began to save the rest
When will I finally rest?
Storm year is coming
But I m not coming home
Storm year is coming
I m on my own

And all of the sudden there is nowhere to go
No one to follow when you re on your own
Air has turned to liquid
I swim across the crimson sea
My hands and legs done into fists
If so then why do I sink?


And all of a sudden there is nowhere to go
No one to follow when you re on your own
Only the waves crashing down on the shore
So slow

Soon though your pain bring you back to your home
You will know

And all of a sudden there is nowhere to go
No one to follow when you re on your own
Only the waves crashing down on the shore
So slow

Soon though your pain bring you back to your home
You will know
You re on your own in this
You re on your own in this
You re on your own in this world


Harmony
[Instrumental]


Matches

I learn from sounds of silence in me that I hear
That I only hear
I learn these sounds of silence in me that I hear

That I only hear

But I will never
I will never

So off you go into silence, the season of fear
And all what is real
The silence breaks with a crack that I don t want to hear
It s making it real
So off you go
For all I know
You ll never ocme back into your empty home
So say goodbye, the shadows mild
I will sing you a lullaby

Silent fever
All the words they deliver not even
Silent fever
All the truth they deliver not even

You re drowning in water, cause you never bothered to learn how to swim
If you are the one never bothered, then how does you drowning affect me?
Your house is on fire, cause you were annoying, and I dropped the match in
Your house is on fire, cause you were annoying, and I dropped the match in

Silent fever
All the words they deliver, not even
Silent fever
All the truth they deliver, not even


Belighted

White light slowly becoming me
I can barely feel what i feel
White light on my skin
My jorney begins with
Dissolving im the air
But I don t even care

All that story will break your heart
Do notcare
Do not break
All that story will break your heart
But you don t care
You re not scared
No


Chalk and Coal

So
I am led to the choice
How many hours and hours will I sacrifice

To find out this was all a lie
I have never been fine
Of all the iincurable suffering
They only offer
Some pills that would make me sick
No
Not again
Not again
Not again

I m living inside my head
I m living inside this hell

Mess
My name s emptiness
And I m turning bitter and sour
With each passing hour
Until nothing s left of me
And though you see
I m not meant to be
Until I m deceased
This won t set me at ease
I am rotten inside
I m not pure

No
Not again
Not again
Not again
You re not getting anywhere like this


I Came Before the Water (Pt. II)

I came before
All the waters washing over empty shore
I escaped it all

All the prisoner cells and still I ask for more

Stones lay cold and sharp
Under my aching bare feet
And so walking into water
I accept my final defeat

I wait to see
If the waters will devour me
As if the sea
Can decide if I love or die instead of me

Stones lay cold and sharp
Under my aching bare feet
And so walking into water
I accept my final defeat


Post Scriptum
[Instrumental]


BIOLINKS:

http://iamthemorning.com/
https://www.facebook.com/iamthemorningpage/

 

Чуйте част от предаването тук:


<< Назад


Copyright     KartiniOtEdnaIzlojba.bg 2009 Created By WebTrade