“Kenton’s West Side Story”

В края на 50-те години на миналия век оркестърът на джаз пианиста и диригента STAN KENTON бележи спад в продажбите и популярността си, когато на сцената се появяват музиканти като Elvis Presley, Bobby Darin, The Platters и др., които със сравнително малки ресурси имат впечатляващ ефект. Това налага оркестърът на KENTON да се реформира и през 1960 г. го виждаме с нов облик и нов звук.

LEE GILLETTE и други ръководители от гиганта в звукозаписната индустрия CAPITOL притискат KENTON към по-комерсиален подход в началото на 60-те години. KENTON е принуден да изостави територията на чистия джаз и да направи известни отстъпки. Така пристъпва към проекта да представи своя версия на мюзикъла WEST SIDE STORY („УЕСТСАЙДСКА ИСТОРИЯ“) от LEONARD BERNSTEIN и STEPHEN SONDHEIM с аранжимента на JOHNNY RICHARDS.

Както споделя по-късно KENTON, версията на JOHNNY RICHARDS, която технически е изключително сложна, е „железобетонна“, \"JOHNNY е може би най-добре обученият музикално от всички нас, взети заедно\", но за времето си това е съществен риск да се предложи интерпретация на шедьовъра от BERNSTEIN.

Ще припомня, че сюжетът на мюзикъла „УЕСТСАЙДСКА ИСТОРИЯ” е сходен с този на „Ромео и Жулиета” от Шекспир, само че в друго време и на друго място. Действието се развива през средата на 50-те години на миналия век в Манхатън, Ню Йорк, където две враждуващи банди – местните „Jets” или „джетовете, реактивните”, представители на бялото население от наемни работници и пуерториканците „Sharks” или „акулите” водят жестока битка за територии. ТОНИ, основателят на „джетовете” се влюбва в МАРИЯ, сестрата на БЕРНАРДО, главатарят на „акулите”. Нататък историята е известна...

Албумът „KENTON S WEST SIDE STORY” („УЕСТСАЙДСКАТА ИСТОРИЯ НА КЕНТЪН”) е приет с рядко срещано одобрение от слушателите и критиката за този род стилистика като заема престижни места в класациите за поп музика и е отличен през 1962 г. с Grammy за най-добро джаз изпълнение от голям състав.

Най-интересна обаче е реакцията на представителите на компанията Mirisch, които по същото време подготвят премиерата на едноименния филм с участието на Natalie Wood и Richard Beymer. Те са поканени да чуят в офиса на CAPITOL в Холивуд откъси от албума на KENTON по време на смесването и мастерирането и остават крайно разочаровани, че не са го направили по-рано за да ги включат в музикалния съпровод на филма. Затова пък им разрешават на обложката на плочата да поставят кадър от игралния филм.

Албума „KENTON S WEST SIDE STORY” или „УЕСТСАЙДСКАТА ИСТОРИЯ НА КЕНТЪН” ще чуем на 16 юни, събота, в предаването “Картини от една изложба®” на програма “Хоризонт” на БНР, след новините от 21 ч.

 

В предаването на 16.06.2018 г.: „Уестсайдската история на Кентън“

KENTON S WEST SIDE STORY
Date of Release: October 14, 1961


SONGS/TRACKS:

1. Prologue - 4:05

2. Something s Coming - 3:35
Soloist – Conte Candoli, Gabe Baltazar

3. Maria - 4:25
Soloist – Bob Fitzpatrick, Conte Candoli, Stan Kenton

4. America - 4:37
Soloist – Bob Fitzpatrick, Conte Candoli, Gabe Baltazar, Mike Pacheco, Sam Donahue

5. Tonight - 3:40
Soloist – Conte Candoli, Stan Kenton

6. Cool - 4:23
Soloist – Gabe Baltazar, Stan Kenton

7. I Feel Pretty - 3:50
Soloist – Conte Candoli, Conte Candoli, Gabe Baltazar, Marvin Holladay, Sam Donahue, Stan Kenton

8. Gee, Officer Krupke - 2:58
Soloist – Conte Candoli

9. Taunting Scene - 3:50
Soloist – Gabe Baltazar, Gene Roland, Jack Spurlock, Stan Kenton

10. Somewhere – Finale - 3:10
Soloist – Stan Kenton

©1961 Capitol Records


CREDITS:

All tracks written by Leonard Bernstein/Stephen Sondheim, all arranged by Johnny Richards.

Piano, Conductor – Stan Kenton
Alto Saxophone – Gabe Baltazar
Baritone Saxophone – Marvin Holladay
Baritone Saxophone, Bass Saxophone – Wayne Dunstan
Bass – Pete Chivily*
Bongos – Mike Pacheco (tracks: 2, 4, 6 To 10)
Congas – George Acevedo
Drums – Jerry Lestock McKenzie
Mellophone [Mellophonium] – Dwight Carver, Gene Roland, Gordon Davison, Keith LaMotte*
Tenor Saxophone – Paul Renzi, Sam Donahue
Timpani [Tympani] – Larry Bunker (tracks: 1, 3, 5), Lou Singer (tracks: 6, 8 To 10)
Trombone – Bob Fitzpatrick, Jack Spurlock
Trombone [Bass] – Dave Wheeler, Jim Amlotte
Trumpet – Bob Rolfe, Bud Brisbois, Conte Candoli, Dalton Smith, Ernie Bernhardt, Sanford Skinner
Tuba – Clive Acker

Producer [Original Session] – Kent Larson*, Lee Gillette
Reissue Producer, Liner Notes – Ted Daryll
Photography by – Jack Harris
Design [Reissue] – Patrick Roques

Notes:
Originally issued as ST 1609.
Tracks 1, 3, 5 recorded on March 15, 1961 at Goldwyn Sound Stage 5, Hollywood.
Tracks 2, 4, 7 recorded on March 16, 1961 at Goldwyn Sound Stage 5 Hollywood.
Tracks 6, 8, 9, 10 recorded on April 11, 1961 at Goldwyn Sound Stage 5 in Hollywood.


BIOLINKS:
http://allthingskenton.com/
https://www.facebook.com/stankenton/

 



Copyright     KartiniOtEdnaIzlojba.bg 2009 Created By WebTrade