“ScissorGames” by Ghost of the Machine
01-04-2023

Преди време в „Картини от една изложба“ представихме британската progressive rock група от West Yorkshire – This Winter Machine. До 2020 г. те регистрират два впечатляващи албума, правят въздействащи представяния на концерти, поканени са да свирят с някои от най-големите от целия спектър на рока – от Marillion до Uriah Heep и Magnum.

Миналата година обаче се появява нова формация от членовете на същата тази група, но без певеца Al Winter, когото заместват с CHARLIE BRAMALD, слабо познат ни от проекта за изпълнения на кавъри Harmony of Spheres. С този състав издават през юни 2022 г. дебютния си албум “SCISSORGAMES“, или „ИГРИ С НОЖИЦА“.

CHARLIE BRAMALD е автор на по-голямата част от текстовете за този албум, а останалата част от групата се заема с музиката и аранжиментите. CHARLIE споделя, че поне половината музика е написана преди да се присъедини към тях през януари 2021 г., а останалата е направена до лятото на 2021 г. 

Това, което ни предлага новата инкарнация, звучи по доста различен начин от музиката на This Winter Machine – progressive rock от най-висока класа, нареден сред постиженията за изминалата 2022 г.

Тематично в „ИГРИ С НОЖИЦА“ се изследват заплетените линии между любовта и насилието. Без значение колко непреодолима може да изглежда дадена ситуация, посланието за надежда може да ни помогне да намерим смелост да направим най-трудния избор и да прережем конците, които ни сковават. 

По този начин албумът обхваща цялата гама от човешки чувства и дори тези на богове и митични същества от „Метаморфозите“ на Овидий; върховете и спадовете, агонизирането когато сме на кръстопът и трябва да избираме; нещата, които ни правят различни; начинът, по който съзнателният ни ум се бори постоянно с глождещите ни съмнения.

Заглавието ни подсказва епизод от албума: това е драматичната история как малтретирана жена е доведена до крайност, замахва  и убива насилника с най-близкия остър обект – ножиците.

Албума “SCISSORGAMES“, или „ИГРИ С НОЖИЦА“, ще чуем в предаването “Картини от една изложба®” на програма “Хоризонт” в събота, 1 април, след новините от 21.00 ч. 

 

 

В предаването на 1.04.2023 г. Ghost of the Machine  и албумът „Игри с ножица“

GHOST OF THE MACHINE
SCISSORGAMES
Date of Release: June 3rd, 2022


SONGS/TRACKS:

1.Scissors - 17:23
1.1 I. Starting Line    
1.2 II. The Puppet King    
1.3 III. The Game (Instrumental)    
1.4 IV. Fighting (Instrumental)    
1.5 V. Shame    
1.6 VI. Hope

2. Mountain - 07:50

3. Just for Reference - 05:33

4. January's Child - 07:37

5. Mercury Rising (Parts I and II) - 08:42

6. Dead to Me - 04:48

7. Scissors (Reprise) - 10:37
7.1 VII. Cut    
7.2 VIII. Wake (Instrumental)    
7.3 IX. Winner

©2022 GOTM Records, ltd.


CREDITS:

Written and performed by Ghost of the Machine

Charlie Bramald - Vocals and Flute
Graham Garbett - Guitars and Backing Vocals
Mark Hagan - Keyboards, Piano and Mellotron
Stuart McAuley - Bass, Moog Pedals and Mellotron
Andy Milner - Drums
Scott Owens - Guitars

Produced, recorded and mixed by Bob Cooper at The Chairworks

Edits by Jack Byrne
Mastered by Grant Berry
Cover art by Claudia Caranfa


LYRICS:

SCISSORS

I) STARTING LINES

Feel the warmth of a smile, one spark can light a fire
Beacons of the heart guide the willing to the start
You know I can’t refuse, we both know all the rules
Take our marks, get set, run! I let you fire the starting gun

There’s no time to think when the game begins
And we cross the starting line
My heart starts to pound at the speed of sound
I ignore the warning signs

Led on by the stranger, running headlong into a danger zone
I am not afraid and I fail to see the trap you laid
Caught up in a moment - suddenly my body's frozen
I see in your icy stare the rules of the game were never fair

Take my energy and my memories
I give them all to you
Now I know the truth; I was meant to lose
There was nothing I could do

Flash a fistful of silver, you're the rock and I play the scissors
Cutting out the pages of my life for you to rearrange
All the threads exposed, tugging on the string my nerves unfold
I'm a plaything, I'm a captive of the Puppet King

II) THE PUPPET KING

Master of disguise and misdirection
Untroubled by fear of recognition
You couldn’t see the god within
I reveal the truth as I reel you in
I bind your limbs and control your extremities
Expose your dreams and fears and all your memories
I hold your life by the strings
Your soul belongs to the Puppet King

I pull the strings until all hope is gone
You could never hope to take me on
You think you're strong, so play along
Take these scissors next to me
If you cut the right string then I guarantee
I will set you free

The fibres in the threads are the fragments of your life
Feel them tighten as you beg to stay alive
You look so small when you're on your knees
I watch you fall as you worship me

I never said we were playing fair
Just like God I ignore your prayer
So play my game, use the blades
Take this opportunity
If you cut the wrong string then you belong
You belong
You belong to me

III) THE GAME (Instrumental)

IV) FIGHTING (Instrumental)

V) SHAME

I’m fighting
Against the strings
I turn around and catch a glimpse
I’m just another victim

I see all the lives the Puppet King collects
I'm in a trophy room filled with human marionettes
No one dares to speak against a god
I’m crying out but no-one will respond

Then I catch her eye - a girl whose heart is hollow
I can tell she lost the game so very long ago
She begged for help and we all ignored her pain
We fought alone and tried to hide our shame
It was all in vain

Reaching for her hand I let her take the blades
She’s back in the game again and hope remains
Hope remains


VI) HOPE (Instrumental)


MOUNTAIN

Kneeling down at your feet, there’s so much I want to say
Your majesty in all its glory takes my breath away
Beautiful and ethereal, I feel you pull me in
I surrender and you conquer me - I gave you everything

I know it's just a matter of time until I'm grounded
Such a fool for thinking I could move a mountain
But my fascination keeps me holding on
Hoping you will see how much you mean to me
I was clinging on to a heart of stone that never loved me
Never letting go even though it's killing me

At the peak you abandoned me and left me on my knees
Darkness reigns where you cast your shade but I refuse to see
Complacency has blinded me to the light behind you
You lay me low just to lift me high and I am born anew

I know it's just a matter of time until I fall again
Such a fool for thinking I could move a mountain
But my desperation keeps me holding on
Hoping you will see just how much you mean to me
I was clinging on to a heart of stone that never loved me
Never letting go even though it's killing me
It’s killing me

I feel the turn of the earth
Time stands as still as stone
Up here it’s hard to breathe
I have to find my way back home

I know all the things I told you never counted
Just another fool who thought that he could move a mountain
And this revelation keeps me moving on
You will never know you meant everything to me and now I see
I was holding on to a heart of stone that never loved me
Now I’m letting go even though it's killing me
It’s killing me


JUST FOR REFERENCE

It’s been a while since a smile became a charade
Look me in the eye and see through my façade
I try so hard to hide the way I feel
Believe the pain was never real
It was just a game, there’s no one to blame

I’m the fool for telling you what’s been on my mind
You tear me down and tell me I’m broken inside
You drag my angels through the mud
It was you who drew first blood
There’s no taking it back, no more taking it back

Voices in my head remind me who I used to be
Just for reference, to keep me hanging on to reality
You know I'll admit when I was wrong
But still you say I don’t belong
It was never enough, I was never enough

Killing ourselves so we can live a lie
I’m in on a joke without a punchline
It’s no wonder that I feel so out of breath
I’ve been laughing myself to death

Place your bets and let the games begin
I can’t believe I ever let you win
But I see clearly now, I see through you now


JANUARY'S CHILD

Can you remember the way we played in the sun
Lost in summer meadows we would run and run and run
August memories turned so cold and so grey
No more hiding from the monsters lurking in the shade

There was never any room for me to speak my mind
In the house where silence festers deep inside
I’d tell them all the truth if I wasn’t so ashamed
Hated when I’m different but blamed for being the same

Autumn leaves and winter’s darkness falls
I hoped that you would be there for me through it all
How much can we take till we’re not children anymore
The pieces of our innocence are locked behind the door

I wish I could go back to those better days
I'm on the road to childhood’s end but I can't find my way

The month of January is so full of woe
Packed my bags but don’t know where to go
Reaching out to you across the great divide
Thirty-one or a thousand days you’ve been on my mind

I wish I could go back to those better days
I'm on the road to childhood's end but I can't find my way
When I had you by my side I could never feel alone
Then you broke my heart when you left me in the cold

Scrape the dust from the photograph on the shelf
It’s like a mirror but I don’t see myself
Looking back from behind the tear-stained glass
How long can I cling on to the past
I’m a captive of my fate
Locked away deep inside a house of hate
We threw away the key
I buried it with my memories
Of all our hopes and all our dreams
Exhausted all of my energy
Imagining the things we could have been
All the things we could have been
All the things we could have been
We could have been anything

I know I can’t go back to those better days
I'm not a child anymore and I will find my way
You'll be watching over me, see how much I've grown
I'll keep you in my heart so I never feel alone


MERCURY RISING (PARTS I AND II)

PART I (Instrumental)

PART II

The coldest fires are found in hell
I know the road to that place all too well
So take my hand and I will guide you all the way
Down, down, down
Into darkness underground

The secrets trapped inside your broken heart
Were on your lips before they tore you apart
And you can't say a word to me as we go silently
Down, down, down
Not a single sound

Talk to me, it's not too late
We can cheat the strings of fate
Break my golden vow and steal you away
A sea of sorrow in your eyes
Wash away the tears you cried
Mercury and water rise against the tide

Daughter of the river made to run
The fury of the thunder stole your tongue
But I will keep you safe and hide you from the flames
If you come with me
I will set you free

Come with me, it's not too late
We will cheat the strings of fate
Fight the gods and monsters standing in our way
See the promise in my eyes
You and I are meant to rise
Mercury and water run into the night

Does she hear a god or just a man?
A snake with a silver tongue
She chokes on her reply
Shouts drown in her lungs
There’s no love in desperation
But freedom has a price
Quicksilver-poisoned blood
A half-life must suffice

Caught between metal and fire
Is there any way to choose
When the river of words runs dry
And there’s nothing left to lose
All the secrets, all the lies
Are just a game played by the gods
Such a hollow victory
To survive against the odds

Talk to me, it's not too late
We can cheat the strings of fate
Break my golden vow and steal you away
A sea of sorrow in your eyes
Wash away the tears you cried
Mercury and water run into the night

Come with me into the light
Escape the underworld tonight
We can be a secret hiding out of sight
Through the forest we will run
You and I can be as one
Mercury and Larunda rising like the sun


DEAD TO ME

Now that you have gone, I feel nothing, empty inside
Just a spirit set free, a bird that just can’t wait to fly
Set emotions free, break the chains that were holding you down
Lay the ghost of a drowning man, take the future in both hands now

How the fates collided and smashed into a million pieces
I will pick them up one by one and put us back together
No more beaten down, don’t apologise for everything you are
Don’t let it hold you back, don’t let it drag you screaming
Now that you’ve come so far

God knows it’s not easy
Climbing this ladder is such a scary ride
To make the jump is to risk the fall
A chance worth taking, you can always say you tried

Now just between us, I’ve been hanging on so long
To find the courage, take the monster on
No way of finding out if things you think are right
Can burst into reality and all your dreams take flight

Dead to me
You’re dead to me

So it’s the final piece, the ending to the show
You have to trust belief to finally let go
Chiming of a daybreak, your world a free-for-all
To walk along that tightrope, and never fear the fall

Never fear the fall
Never fear the fall


SCISSORS (REPRISE)

VII) CUT

Sitting by the phone
Feeling so alone
As she wonders who to call
Her hand won’t stop shaking
Her heart keeps on breaking
As the silence falls
The moment burns with tears
They wash away the years
Of waiting for a change
They’re falling like the rain
On the windowpane
Of her broken cage

She cut herself loose
From choking on the noose
Of his promises of love
Striking out above her
The razor hand was covered
In a scarlet glove

He was her world till he used his words
To cut her like a knife
Her mind a blank she replied with thanks
As he destroyed her life
He carved the scars till he went too far
And she learned how not to feel
For years she prayed for the marks to fade
But her wounds will never heal

Fading in and out of reality she lost all self-control
Only sharpest scissors can make the cut to split the soul
Crying as she shivers
Freezing in the rivers
Of a blood-red broken soul

The tangled limbs of the could’ve-been-King
Lie heavy on the floor
A silver swing severing the strings
She’s not his puppet anymore
Waves of fear erode relief
As the sirens start to screech
The floor dissolves, the walls revolve
And the door seems out of reach


VIII) WAKE (Instrumental)


IX) WINNER

Feel the warmth of relief, it’s so hard to believe
I’m breathing once again without the string around my neck
How many lives were tangled in the lies
That made us rush to worship him
Victims of the Puppet King

There's so much at stake, we all lose the game
When the lines are razor-thin
Hanging by a rope helped me find my hope
To stand my ground and win

Cry for victory, we are free from the years of tyranny
The war of wire is won after all is said and done
Armed with what we learned, we lay down all our burdens
Ignite the fuse and blast across the universe

I’m a shooting star in orbit from afar
Fill the sky with silver rain
Beauty emanates as I disintegrate
And light the fire again
Light the fire again

Now the game is over I recover from exposure
To the lies irradiating all of time and space
Cheating gravity, no more strings are holding me to earth
Light the fuse and blast across the universe
Fly with me, my love! We don’t have to face this world alone
Cut the ties that bind and find a way back home

 

CD 1:
№ 1 Начален сигнал „Картини от една изложба” – 1:23

Добър вечер, уважаеми госпожи и господа,
В днешното издание на нашето предаване ще навлезем на територията на човешките чувства от в цялата гама между насилието и любовта. 
Аз съм Сергей Шишов, вие слушате „Картини от една изложба”, съвместно предаване на БНР и фирма „Солвек” ЕООД, и в следващите два часа заедно с Алекс, Симона Дянкова и тонрежисьора …………. … … …………….. … … … … ще ви представим дебютния албум “ScissorGames”, или “Игри с ножица”, на британската прогресив рок група Гоуст ъф дъ маш?н.
И така, тази вечер ще бъдем с изпълненията на музикантите от Гоуст ъф дъ маш?н, започваме с композицията “Herald“, или „Вестител”, от албума “A Tower Of Clocks” или „Кула с часовници” на Дис уинтър маш?н от 2019 г., в чийто записи участват четирима от Гоуст ъф дъ маш?н: Марк Хейгън – клавишни инструменти, Греъм Гарбът и Скот Оуънс – електрически китари, и Анди Милнър – барабани.
И така, песента “Herald“ или „Вестител”.   

CD 2: 
    № 01 Herald – 8:46 до 3:45 право време

Преди време в „Картини от една изложба“ представихме британската progressive rock група от Западен Йоркшир – This Winter Machine. До 2020 г. те регистрират два впечатляващи албума, правят въздействащи участия на концерти, поканени са да свирят с някои от най-големите от целия спектър на рока – от Marillion до Uriah Heep и Magnum.
Миналата година обаче се появява нова формация от членове на същата тази група, но само без певеца Al Winter, когото заместват с Чарли Брамалд, слабо познат ни от проекта за изпълнения на кавъри Harmony of Spheres. 
С този състав издават дебютния си албум „ScissorGames”, или “Игри с ножица”, който ще представим тази вечер, приет с одобрение от слушателите и специализираните издания, които го наредиха сред най-доброто за миналата година, достойни продължители на традициите на Мерилиън, Дженисис и Ръш. 

CD 4:
Signal 7 – 0:06

Наш гост тази вечер е г-н Владимир Иванов, чест събеседник по темата на рок музиката, най-вече прогресив рока, на когото казвам „Добър вечер” и „Добре дошъл”!
Гоуст ъф дъ маш?н беше на предно място в твоята класация за албумите на 2022 година, как накратко да започнем предаването за тях тази вечер?
Нека сега да пристъпим към албума „Игри с ножица”, издаден през юни 2022 година, и ето за какво става дума в него:
Тематично в албума се изследват заплетените линии между любовта и насилието. Без значение колко непреодолима може да изглежда дадена ситуация, посланието за надежда може да ни помогне да намерим смелост да направим най-трудния избор и да прережем конците, които ни сковават. 
По този начин албумът обхваща цялата гама от човешки чувства и дори тези на богове и митични същества от „Метаморфозите“ на Овидий; върховете и спадовете, агонизирането когато сме на кръстопът и трябва да избираме; нещата, които ни правят различни; начинът, по който съзнателният ни ум се бори постоянно с глождещите ни съмнения.
Заглавието ни подсказва епизод от албума: това е драматичната история как малтретирана жена е доведена до крайност, замахва  и убива насилника с най-близкия остър обект – ножиците.
 
CD 4:
Signal 8 – 0:04

Първото изпълнение от албума е озаглавено „...Ready For It?“, или „Готов ли си?“. Текстът му гласи, но преди да чуем за какво става дума в него, ще направя уговорката, че пълното съдържание на песните в превод на български може да намерите на Интернет страницата на нашето предаване „Картини от една изложба.ком:

Разбрах, че е убиец от първия миг, в който го видях,
Чудех се колко момичета е обичал и е опустошил.
Но ако той е призрак, тогава аз мога да бъда фантом
И да го отвлека за откуп.
Някои момчета се стараят твърде много, но той изобщо не се опитва.
По-млад е от бившите ми, но се държи като мъж, така че
Не виждам нищо по-добро, ще го задържа завинаги
Като вендета.

Знам, че ще бъда с теб, така че не бързам
Готов ли си за това?

Второто заглавие от албума е „End Game“, или „Краят на играта“, ето неговият текст:

Искам да бъда краят на твоята игра,
Искам да бъда твоята първа цигулка,
Искам да бъда твоят първи избор,
Искам да бъда краят на твоята игра.

Голяма Игри с ножица, голяма Игри с ножица,
О, ти и аз, имаме голяма Игри с ножица, ах!
И ти чу за мен, ооо!
Имам някои големи врагове (Да!)
Голяма Игри с ножица, голяма Игри с ножица,
Ооо, ти и аз бихме били голяма тема за разговор!
И аз чух за теб, о, (Да)!
И ти ги харесваш лошите.

И така, песните „...Ready For It?“, или „Готов ли си?“, и „End Game“, или „Краят на играта“, в която участват английският певец Ед Шийрън и американският рападжия Фючър.

CD 3: 
1.Scissors - 17:23

Слушаме Гоуст ъф дъ маш?н и албума “Игри с ножица”. 
Албумът “Мингъс А Ум” на американския джазов музикант Чарлс Мингъс, който ви представихме миналата седмица, предизвика вашия интерес, както и разговорът с джазмена Райчо Иванов, и аз искам да благодаря за добрите думи на Надежда Бояджиева от Кърпачево, Ловешко, Дафина Маламова от Смолян, Денка Явашева от Костанденец, Разградско, както и на доцент Анастасия Шевкенова и Любомир Алексиев от София.
И тази вечер можете да се свържете с нас по време на прякото ни излъчване на телефоните на програма “Хоризонт”. Ето ги и телефонните номера: ……

02 963 15 65; 02 9336 743; 0889 202 207

CD 4:
Signal 11 – 0:03

Сега да се върна към темата на днешното предаване британската прогресив рок група Гоуст ъф дъ маш?н, и албума „Игри с ножица”. 
Корените на тази група се зараждат през май 2016 година, в Лийдс, Западен Йоркшир. Петима непознати преди това музиканти се събират в зала за репетиции и искрата между тях пламва. Това е началото на групата Дис уинтър маш?н, която до 2020 г. регистрира два впечатляващи албума, прави въздействащи представяния на концерти, поканени са да свирят с някои от най-големите от целия спектър на рока – от Marillion до Uriah Heep и Magnum.
Днешният състав на Гоуст ъф дъ маш?н се появява в тази среда, по време на концерт на Дис уинтър маш?н в The Slade Rooms, Уулвърхемптън, на 7 декември 2019 г. Тогава вместо Ал Уинтър на сцената излиза само за една вечер като певец Чарли Брамалд, но това проправя пътя за поканата към него да се присъедини към Гоуст ъф дъ маш?н малко повече от година по-късно.
Чарли става автор на по-голямата част от текстовете за албума „Игри с ножица”, а останалата част от групата се заема с музиката и аранжиментите. Брамалд споделя, че поне половината музика е написана преди да се присъедини към тях през януари 2021 г., а останалата е направена до лятото на 2021 г. 
Това, което ни предлага новата инкарнация, звучи по доста различен начин от музиката на This Winter Machine – progressive rock от най-висока класа, нареден сред постиженията за изминалата 2022 г.

CD 4:
Signal 2 – 0:06

Сега ни предстои да чуем следващите две композиции от албума „Игри с ножица“, първата от които е озаглавена „I Did Something Bad“, или „Направих нещо лошо“, вдъхновена от женските персонажи Санса и Аря Старк от фентъзи сериала „Игра на тронове“, ето нейният текст:

Никога не вярвам на нарцисисти, но те ме обичат,
Така че си играя с тях, както си искам,
И го правя да изглежда, о, толкова лесно.
Сега той мисли само за мен.

Казват, че съм направила нещо лошо,
Тогава защо се чувствам толкова добре?

Никога не се доверявам на плейбои, но те ме обичат,
Така че летя с тях по цял свят
И ги оставям да си мислят, че са ме спасили.
Трябва да си тръгнеш, преди да те напуснат!

Във втората песен „Don't Blame Me“, или “Не ме обвинявай“, текстът е за непримиримото отношение на Суифт, което отразява Игри с ножицата ? на автор на песни, който пише предимно за любов и минали връзки, и ето какви думи звучат: 

Разбивам сърца от много време
И си играя с  по-възрастните,
Просто играчки, които използвам.
Нещо се случи за първи път
В най-тъмния малък рай,
Треперя, не мога да си намеря място, просто имам нужда от теб.

Сякаш съм на седмото небе,
Всеки път, когато ме погледнеш.
Ти ме обичаш,
Най-големият екстаз е
Всеки път, когато ме докосваш.

И така, „I Did Something Bad“, или „Направих нещо лошо“, и „Don't Blame Me“, или “Не ме обвинявай“.

CD 3:
2.Mountain - 07:50
  
Вие сте на вълните на програма „Хоризонт”, слушате предаването „Картини от една изложба”, в което днес ви разказваме за Гоуст ъф дъ маш?н и албума „Игри с ножица”.
Продължаваме разказа си за с нашия събеседник г-н Владимир Иванов. 

CD 4:
Signal 5 – 0:05

Владо, Североизточна Англия и Йоркшир дават знакови имена в прогресив рока като Кийт Емерсън, Мостли Отъм, Брайън Фери, Тревор Хорн, отделно са Дайър Стрейтс, Алан Холдсуърт, а от хард рока са Дейвид Ковърдейл и Уайтснейк, Деф Лепард, Пол Роджърс, Брайън Джоунс от Ей Си Ди Си, много метал банди, но имат и звезди като Джо Кокър, Стинг, Ед Шийрън, Робърт Палмър. 
Що се отнася специално до Западен Йоркшир, Лийдс, не дават кой знае колко значими фигури в прогресив рока, Койо, Цайтгайст, Маннинг и Пасифика се мяркат от време на време, да, Анди Тилисън от Танджент е нает за професор в Лийдс и на тази сцена се явяват нашите герои…
Каква е разликата между Дис уинтър маш?н и Гоуст ъф дъ маш?н…
Групата майка продължава да се развива, през 2021 г. издадох албума “Kites”, или „Хвърчила“, слушах го, прилича ми на Бостън от 1978 година, и последно, днес Дис уинтър маш?н имат концерт в Лийдс…
Ще продължим разговора си с теб след малко, а сега предлагам на вниманието на нашите слушатели следващото изпълнение от албума „Игри с ножица”, което е озаглавено „Delicate“, или „Деликатно“, сертифицирано като двойно платинено по брой продажби. В него Гоуст ъф дъ маш?н ни въвежда в темата за уязвимостта, става дума за нейната несигурност дали новият ? любовен интерес ще бъде обезпокоен от опетнената ? Игри с ножица. Тук звучат следните думи:

Това не е на хубаво,
Игри с ножицата ми никога не е била по-лоша, така че
Трябва да ме харесваш заради мен самата.
Не можем да даваме
Никакви обещания сега, нали, скъпи?
Но можеш да ми направиш питие.

Готино ли е, че казах всичко това?
Яко ли е, че си в главата ми?
Защото знам, че това между нас е деликатно. 

Понякога се чудя, когато спиш
Дали ме сънуваш?
Понякога, когато те гледам в очите,
Се преструвам, че си мой през цялото проклето време.

Заглавието на втората песен е „Look What You Made Me Do“, или „Виж какво ме накара да правя“, тя е водещ сингъл от албума „Игри с ножица“. Издадена след една година публична пауза, тя става едно от най-запомнящите се завръщания в поп музиката. Счупвайки поредица от рекорди, "Look What You Made Me Do" е петият номер едно сингъл на Суифт в Billboard Hot 100 и един от най-доминиращите номер едно хитове в историята на класацията. Той натрупва най-много слушания за един ден в Spotify и оглавява Hot 100 за три последователни седмици. Сертифициран е като четворно платинен за продажби, надхвърлящи 4 милиона единици в САЩ. В песента се казва:

Не харесвам твоите малки игри,
Не харесвам твоята наклонена сцена с
Ролята, която ме накара да играя
На глупачка, не, не те харесвам.

Не ми харесва перфектното ти престъпление,
Как се смееш, когато лъжеш,
Ти каза, че пистолетът е бил мой,
Това не беше никак готино, не, не те харесвам (О)!
Ооо, виж какво ме накара да направя.

„Съжалявам, старата Тейлър не може да дойде на телефона в момента
"Защо? О, ами защото тя е мъртва!" (О)!

Третата композиция е озаглавена „So It Goes“, или „Така стоят нещата“,  ето какъв е нейният текст:

Виждам те в мрака,
Всички гледат към теб, мой магьоснико,
Всички гледат към нас,
Караш всички да изчезват и
Ме режеш на парчета.
Гледам към стената
И полудявам, когато те няма.

Твоя съм, за да ме пазиш,
И аз съм твоя, за да ме изгубиш.
Знаеш, че не съм лошо момиче, но аз
Правя лоши неща с теб.
Така стоят нещата.

И така, песните „Delicate“, или „Деликатно“, „Look What You Made Me Do“, или „Виж какво ме накара да правя“, и So It Goes“, или „Така стоят нещата“.

CD 3: 
3.Just for Reference - 05:33

Това беше първата част от албума “ScissorGames”, или “Игри с ножица”, на британската прогресив рок група Гоуст ъф дъ маш?н.

CD 4:
Signal 7 – 0:06

В “Картини от една изложба” ще продължим представянето на този албум и разговора ни с г-н Владимир Иванов след новините на ПРОГРАМА “ХОРИЗОНТ” в 22 часа, които ще представи …. … .. .. …….. .. …. …………………. 
Дотогава предлагам на вашето внимание още едно изпълнение на музикантите от Гоуст ъф дъ маш?н в състава на предишната им формация Дис уинтър маш?н от албума “A Tower Of Clocks”, или „Кула с часовници”, от месец май 2019 г. 
От него ще чуем композицията „Carnivale“, или „Карнавал“.

    CD 2: 
    № 02 Carnivale – 9:11

    РЕЗЕРВА:
    CD 2:
    № 05 Lullaby (interrupted) – 4:53
    № 06 Fractured – 10:27
* * *

CD 1:
№ 1 Начален сигнал „Картини от една изложба” – 1:23

Предаването “Картини от една изложба” на ПРОГРАМА “ХОРИЗОНТ” продължава с представянето на албума “ScissorGames”, или “Игри с ножица”, на британската прогресив рок група Гоуст ъф дъ маш?н.
Аз съм Сергей Шишов и казвам “Добър вечер” на тези от вас, които са отскоро на вълните на нашето радио за да бъдат с изпълненията на музикантите от Гоуст ъф дъ маш?н:

CD 2:
    № 03 Spiral – 2:19

Чухме Марк Хейгън – клавишни инструменти, Греъм Гарбът и Скот Оуънс – електрически китари, и Анди Милнър – барабани от Гоуст ъф дъ маш?н да изпълняват пиесата „Spiral“, или „Спирала“, от албума “A Tower Of Clocks”, или „Кула с часовници”, издаден през месец май 2019 г. от формацията Дис уинтър маш?н. 
И тази вечер можете да се свържете с нас по време на предаването на телефоните на програма “Хоризонт”. Ето ги и телефонните номера:….. 

02 963 15 65; 02 9336 743; 0889 202 207

CD 4:
Signal 11 – 0:03

На нас ни предстои ще чуем следващата песен от албума „Игри с ножица”, издаден през юни 2022 година, и ще ви припомня за какво става дума в него:
Тематично в албума се изследват заплетените линии между любовта и насилието. Без значение колко непреодолима може да изглежда дадена ситуация, посланието за надежда може да ни помогне да намерим смелост да направим най-трудния избор и да прережем конците, които ни сковават. 
По този начин албумът обхваща цялата гама от човешки чувства и дори тези на богове и митични същества от „Метаморфозите“ на Овидий; върховете и спадовете, агонизирането когато сме на кръстопът и трябва да избираме; нещата, които ни правят различни; начинът, по който съзнателният ни ум се бори постоянно с глождещите ни съмнения.
Заглавието ни подсказва епизод от албума: това е драматичната история как малтретирана жена е доведена до крайност, замахва  и убива насилника с най-близкия остър обект – ножиците.

CD 4:
Signal 7 – 0:06

Втората част на този албум ще започнем със следващата композиция „Gorgeous“, или “Прекрасен”, ето нейният текст:

Трябва да го приемеш като комплимент,
Че се напих и се подигравах на начина, по който говориш,
Трябва да помислиш за последствията
От това, че твоето магнитно поле е твърде силно,
И имам гадже, той е по-голям от нас двамата,
Той е в клуба и прави… не знам какво,
Толкова си готин, това ме кара да те мразя толкова много (Мразя те толкова много)

Ти съсипа живота ми, защото не беше мой,
Толкова си прекрасен,
Но не мога да ти кажа нищо в лицето
Защото, ами, виж се (прекрасен си)
И съм толкова бясна
На теб, че ме караш да се чувствам така,
Но какво да кажа?
Ти си прекрасен.

Няма нищо, което да мразя повече от това, което не мога да имам и
Предполагам, че просто ще се прибера вкъщи при котките си сама,
Освен ако не искаш да дойдеш? (О)

Следващото заглавие е „Getaway Car“, или “Кола за бягство”, сертифицирано като платинено, си история в духа на Бони и Клайд. Песента описва усилията на Суифт да излезе от връзка, използвайки флирт с друг мъж. В песента звучат следните думи:

Не, нищо добро не започва в кола за бягство.
Драснах клечката кибрит и ти взривих ума,
Но нямаше чувство зад това и ти не го видя.
Исках да го напусна, имах нужда от причина.

Ти караше колата за бягство,
Летяхме, но никога нямаше да стигнем далеч.
Светлината на свободата огряваше лицето ми,
Но ти не мислеше, а аз просто пиех.
Бяхме недостижими, Бони и Клайд. 
Докато не преминах на другата страна, на другата страна.

Не е изненада, че те предадох, 
Защото ние, предателите, никога не побеждаваме.
Аз съм в кола за бягство,
Оставих те в бара на мотел,
Сложих парите в чанта и откраднах ключовете,
Това беше последният път, в който ме видя.

Возех се в кола за бягство,
Плачех в кола за бягство,
Умирах в кола за бягство,
Сбогувах се в кола за бягство.

И така, „Gorgeous“, или “Прекрасен”, и Getaway Car“, или “Кола за бягство”.

CD 3: 
4.January's Child - 07:37

Програмата е „Хоризонт”, предаването е „Картини от една изложба”, в което днес ви разказваме за  Гоуст ъф дъ маш?н и албума “Игри с ножица”, и ето какво споделя в интервю певецът Чарли Брамалд: 

CD 4:
Signal 2 – 0:06

CD 2:
№ 07 Interview 1 – 2:28

В „Игри с ножица” има силна концепция, която обединява целия албум – в основата си той говори за различните форми на насилие и как хората могат да преживеят тези ужасни ситуации. Всичко това оставя белези – домашното насилие, манипулацията, насилието над деца. Говорим и за несподелената любов, която е един вид насилие, което сам си причиняваш. 
И основната идея е за това как може човек да продължи напред, да пусне това преживяване да си отиде и да започне да се възстановява от всичко това.
Голяма част от музиката вече беше написана, когато влязох в групата и започнах да пиша текст към нея. Например пианистът Марк Хейгън композира с  неговото характерно меланхолично, минорно звучене, и това дава насока за текста2.
Музиката от този албум определено не е весела, но има позитивно послание въпреки трудните теми, които засяга. Решихме, че искаме да има силно прогресив звучене, искахме да е с ясно изразени мелодии, но пък на моменти да се долавят и силни хард рок елементи. Не е най-сложният прогресив рок на света, фокусирахме се върху припевите и върху това да се придвижваме от една част на песните към друга по запомнящ се начин.
Много се чудихме коя песен да направим водещ сингъл, и когато получихме финалните версии на песните, „Планина“ беше песента, която се открои най-много. Има много красиви елементи, обичам рифовете и припева в нея, затова и изборът стана очевиден. Направихме и видео за нея, но тава не е видео в традиционния смисъл на думата, а една анимация, която придружаваше излизането на сингъла, за да му добавим малко блясък, така да се каже.
 Сюжетът на песента е много простичък. Някога обичали ли сте някого, който не изпитва същите чувства към вас? Не ви обръща внимание, не се интересува от вас – все едно да си влюбен в планина“ – завършва Чарли Брамалд, певецът на Гоуст ъф дъ маш?н.

CD 4:
Signal 11 – 0:03 

Нека сега да чуем следващите дви изпълнения от албума „Игри с ножица”, първото от които е озаглавено „King Of My Heart”, или „Кралят на моето сърце“, чийто текст гласи:

Напълно добре съм, живея сама,
Реших, че е по-добре да съм сама,
Запознахме се преди няколко седмици,
Сега се опитваш да ме наричаш "любима", все едно пробваш дрехи.

Поздравете ме, аз съм вашата американска кралица,
И ти се движиш към мен, сякаш съм блус ритъм,
И ние властваме над кралството в моята стая,
Защото всички момчета и техните скъпи коли,
С техните рейндж роувъри и техните ягуари,
Никога не ме заведоха там, където ме заведе ти.

И изведнъж ти си този, когото съм чакала,
Кралят на моето сърце, тяло и душа,
И изведнъж ти си всичко, което искам, никога няма да те пусна,
Кралят на моето сърце, тяло и душа.

Втората песен се казва “Dancing With Our Hands Tied“, или „Танцуваме с вързани ръце”, и тук ще чуем следните думи:

Аз те обичах тайно,
Можех да прекарам цяла вечност с ръцете ти в джобовете ми.
И скъпи, ти беше превърнал леглото ми в свещен оазис,
Хората започнаха да говорят, накараха ни да се движим,
Но ние танцувахме,
Танцувахме с вързани ръце, с вързани ръце.
Бих те целунала, когато светлините изгаснат,
И бих танцувала с теб, докато стаята изгаря.
Бих те държала в обятията си, докато водата нахлува,
Само за да мога да танцувам с теб отново. 

Продължаваме с композицията „Dress“, или „Рокля“, в която се казва:

Купих тази рокля само за да можеш да я съблечеш,
Свали я,
Издълбай името си в рамката на леглото ми,
Защото не те искам като най-добър приятел.

Когато ме срещна, аз бях изрусена, а ти беше с гола глава.
Дори в най-лошите ми времена, ти успяваше да видиш най-доброто в мен.
Спомням си моите грешки, моите рикошети, моите земетресения.
Дори в най-лошите ми лъжи, ти видя истината в мен,
И се събудих точно навреме, сега се събуждам до теб,
Моят единствен, моят спасителен пояс.

И така, „King Of My Heart”, или „Кралят на моето сърце“, “Dancing With Our Hands Tied“, или „Танцуваме с вързани ръце“, и „Dress“, или „Рокля“, сърдечен поздрав с думи на благодарност за великолепния екип от Интензивната клиника на болницата „Свети Наум“ в София, с ръководител доцент Милена Миланова.

CD 3:
5.Mercury Rising (Parts I and II) - 08:42
6.Dead to Me - 04:48
         
Слушаме Гоуст ъф дъ маш?н и албума „Игри с ножица”. 
Този албум е издаден на 3 юни 2022 година като в записите в студиото Чеъруъркс, Западен Йоркшир, участват Чарли Брамалд – вокал и флейта, Марк Хейгън – клавишни инструменти, Греъм Гарбът и Скот Оуънс – електрически китари и вокал, Стюарт Маколи – бас китара, мууг синтезатори и мелотрон, и Анди Милнър – барабани.
Продуцент е Боб Купър, който отговаря също така за записа и смесването, и ето как  става това.  
Изненадващо в началото на работата върху албума всичко се случва чрез срещи в платформата Zoom и обмен на идеи – някои нови, някои стари, някои много, много стари – по имейл. Едва през март 2021 г. групата най-накрая се събира лично, за да репетира и да работи върху материала.
През октомври 2021 г. продукцията започва в студиото The Chairworks в град Castleford, най-големият и най-добър студиен комплекс в Северна Англия. Корицата на Scissorgames е оживена от невероятната италианска художничка Клаудия Каранфа. 
След появата си през лятото на 2022 г. албумът „Игри с ножица“ е приет с одобрение от слушателите, а ето и някои от отзивите в специализираните издания.
Така например „Progradar“ определя „Scissorgames“ като „един от най-добрите дебютни прогресив рок албуми за 2022 г.“ Списание Prog публикува рецензия в брой 131, която описва албума като "нео-прог злато". „Прогмагазин“ ги слага на второ място за годината
Албумът събира различни награди за „Най-добър албум“ в края на 2022 г. (Prog Rock For Beginners + ProgPhonic, Check It Out и Across The Universal Soundscape на progrock.com), както и „Най-добър дебютен албум“ (Music In Widescreen) и оглавява анкетата на слушателите на Prog Explorations Plus 2022. Началната песен „Scissors“, или „Ножици“, печели наградата "Най-добра епика" в годишната анкета на Epic Prog Radio и е удостоена с отличието "Песен на годината" от Music In Widescreen.

CD 4:
Signal 10 – 0:06

И веднага е въпросът към нашия събеседник Владимир Иванов – какви асоциации имаш от този албум, справедливи ли са оценките за него, които прочетох?
Нека сега да се насочим към последната композиция от албума “Игри с ножица”, първата от които се казва „This Is Why We Can't Have Nice Things“, или “Ето защо не можем да имаме хубави неща“, и ето нейният текст:

Беше толкова хубаво да организираме големи партита,
Скачахме в басейна от балкона,
Всички плуваха в море от шампанско,
И няма правила, когато се появиш тук.
Чувствам се като Гетсби през цялата тази година

И така, защо трябваше да разваляш парада ми с дъжд?
Поклащам глава и заключвам портите.
Мислеше ли, че няма да чуя всичко, което каза за мен?
Ето защо не можем да имаме хубави неща

Ето един тост за моите истински приятели
Не им пука за това, кой какво е казал,
И за моя любим,
Който не чете как ме наричат напоследък,
И един за майка ми,
Която изслуша цялата тази драма,
И един за вас.
Защото прошката е хубаво нещо,
Дори не мога да го кажа, без да се засмея.

Продължаваме с композицията „Call It What You Want“, или „Наречете  го както искате“, тя е сертифицирана като златна по брой продажби, ето какво пее Гоуст ъф дъ маш?н:

Взеха ми короната, но няма нищо,
Всички лъжци казват, че съм като тях,
Справям се по-добре от всякога
защото
Моят любим е като сбъднат сън,
Върви с наведена глава,
Аз съм тази, към която той върви.
Така че го наричайте както искате, да,
Наречете го както искате.

Спомням си края на ноември,
Задържайки дъха си, казах бавно
„Няма нужда да ме спасяваш,
Но би ли избягал с мен?"

Любимият ми лети високо,
Високо над цялата сцена,
Обича ме сякаш съм чисто нова,
Така че го наричайте както искате, да,
Наречете го както искате.

Албумът завършва с песента „New Year's Day“, или „На първи януари”, в текста Суифт пее за споделянето на най-съкровената си уязвимост с любовника си, с когото заедно почистват общата си къща и се грижат един за друг на сутринта след новогодишното парти. Ето какво се казва в нея:

Стискаш ръката ми три пъти отзад в таксито
И отсега знам, че ще бъде дълъг път,
Ще бъда там, дори ако си посмешището на града, любими,
Или ако се напиеш и се прибереш вкъщи на четири крака.

Не чета последната страница,
Но аз ще остана, когато е трудно или не е наред, или правим грешки.
Искам твоите полунощи,
Но аз ще чистя бутилки с теб на първи януари.

Има брокат на пода след партито,
Момичета, носещи обувките си в ръка във фоайето,
Восък от свещи и полароиди върху дървения под,
Ти и аз, завинаги.

И така, „This Is Why We Can't Have Nice Things“, или “Ето защо не можем да имаме хубави неща“, „Call It What You Want“, или „Наречете  го както искате“, и „New Year's Day“, или „На първи януари”.

CD 3: 
7.Scissors (Reprise) - 10:37

Това беше, уважаеми слушатели, албумът „ScissorGames”, или “Игри с ножица”, на британската прогресив рок група Гоуст ъф дъ маш?н.
    
CD 4:
Signal 7 – 0:06

Последните новини от Гоуст ъф дъ маш?н са свързани с работата им върху втория им албум. Междувременно Скот Оуенс и Чарли Брамалд представиха дебютния сингъл за техния студиен проект Shadows On Mercury.
Групата планира участия утре, 2 април, на фестивала за края на зимата в Чепстоу, Уелс, заедно с десетина група, сред които Танджънт.
На 11 юни пък заедно с групата Лендмарк, която добре знаем, ще свирят в Лестър на фестивала „Завръщането на музикантите“.   

CD 4:
Signal 10 – 0:06

    Преди да се разделим с вас, уважаеми госпожи и господа, ще ви съобщя, че следващата събота по същото време програма „Хоризонт“ ще излъчва репортажи от футболното първенство.
    Ние ще имаме емисия в навечерието на Възкресение Христово, на 15 април от 17 ч., когато ще представим албума „Отвъд“ на младия музикант Теодор Попов.    
    Концепцията на албума е пътуване – отвъд света, който виждаме с очите си – прескачане границата на човешкото битие, обръщане към себе си, духовно извисяване и усъвършенстване. 
    Албумът има за цел да провокира слушателя да припознае своето аз, да открие своята емоция в композицията и да се замисли за същността на живота и мястото на човека на Земята и във Вселената чрез електронната музика, съвсем подходящи теми в навечерието на великия християнски празник.

CD 4:
Signal 2 – 0:06

А сега в минутите до 23 часа ще звучи още едно изпълнение на музиканти от Гоуст ъф дъ маш?н, този път от албума „The Man Who Never Was”, или „Човекът, който никога не е бил”, издаден на 16 януари 2017 година с формацията Дис уинтър маш?н. 
Тази вечер след новините в 23 часа, които ще представи ………. .. …………. . …………. . ……………, започва предаването за прогресив рок „Оазис“ с водещ Калин Тонев, а сега нашият гост ще каже заключителните си думи:
Благодаря ти за участието и остани със здраве!
Разговаряхме с г-н Владимир Иванов, а вие слушахте „Картини от една изложба”, съвместно предаване на БНР и фирма „Солвек” ЕООД, чийто екип Алекс, Симона Дянкова, тонрежисьорът   ....…. ...... … .... .... … ... ... ... .... .... и аз, Сергей Шишов, ви желаем добро настроение с ПРОГРАМА “ХОРИЗОНТ”.

CD 2: 
    № 04 The Man Who Never Was – 16:05

    РЕЗЕРВА:
    CD 2:
    № 05 Lullaby (interrupted) – 4:53
    № 06 Fractured – 10:27
 

 

 


BIOLINKS: 

https://ghostofthemachineofficial.com/home
https://www.facebook.com/ghostofthemachineofficial
 

всички новини
Copyright     KartiniOtEdnaIzlojba.bg 2009 Created By WebTrade