“Surrender of Silence” by Steve Hackett

Британският музикант, автор на песни, певец и продуцент STEVE HACKETT, когото помним и като китарист на прогресив рок групата Genesis, оказал влияние на Eddie Van Halen и Brian May, Yngwie Malmsteen, Alex Lifeson и Steve Rothery, през 2021 г. развива завидна активност като издава два пълномащабни албума, книга и провежда масирано турне.

 

По-новият от албумите “SURRENDER OF SILENCE”, или „Отказ от тишина“ се появи през септември и е записан с неговата традиционна в последните години група, към която се присъединяват барабанистите PHIL EHART от Kansas и NICK D’VIRGILIO от Big Big Train, певиците AMANDA LEHMAN, сестрите LORELEI и DURGA MCBROOM от Африка, MALIK MANSUROV (от Азербайджан, свири на тар, вид лютня),  SODIRKHON UBAIDULLOEV (от Таджикистан, свири на дутар), както и цигуларката CHRISTINE TOWNSEND. А неговата група собствено включва такива знаменитости като пианиста ROGER KING, саксофониста ROB TOWNSEND, бас китариста JONAS REINGOLD, певеца NAD SYLVAN и CRAIG BLUNDELL на барабаните.

 

STEVE заявява: „Този ??албум е пътешествие по време, когато не са възможни пътуванията“ заради световната COVID пандемия, която засегна почти всички. STEVE обаче ни кани да пътуваме с неговата музика надлъж и шир без ограничения: „Две седмици след като завърших акустичния албум „Under A Mediterranean Sky“ започнахме рок албума “SURRENDER OF SILENCE”. С един замах издухахме паяжините на локдауна с чудовищната ритъм секция на JONAS, CRAIG, NICK и PHIL заедно със саксофона и бас кларнета на ROB, с вокалите на NAD и AMANDA, с мощния орган на ROGER. Към тях добавих нещо като група от Организацията на обединените нации, защото работя с хора от Азербайджан, Таджикистан, Обединеното кралство, Швеция, Съединените щати, Армения. Всички ние се потапяме с пълна сила в това диво освобождаване на енергията. Това е албум със „забранени задръжки“, и като яхнете тази вълна, разкарвате всички демони и кошмари, всички те се разбиват на брега.

 

Обикновено пиша песните със съпругата ми JO и често ги обсъждаме. Понякога тя измисля текста, а аз няколко месеца се почесвам по главата и съм озадачен, докато ми хрумне как да намеря точните образи. На много от местата, които съм виждал, успях да заведа JO. Но тя също така е посещавала места, на които аз не съм бил, например Непал и Хималаите. Така че в песента „SHANGHAI TO SAMARKAND“ добавихме нейните впечатления, и по този начин изградихме виртуално пътуване, вероятно засилено от факта, че не мога да го направя в действителност сега“.

 

Тук се включва и JO: „Е, когато пътуваме в чужбина най-често сме очаровани от културата на местата, духовността, от това как живеят хората и каква е историята на тези места. Например когато отидохме в Етиопия, това бяха най-необикновените места и те ни носят цяла смесица от чувства. От една страна бяхме обезпокоени от нивото на бедност там, което мисля, че се долавя  в песента „FOX’S TANGO“.

 

Но тогава бяхме също така невероятно впечатлени от красотата на хората и необикновените простори, които можете да видите в Африка – от планините Симиен, които всъщност са известни като „покрива на Африка“, чак до равнините и Източноафриканската рифтова долина, където живеят всички тези племена. А те имат традиции, които ни връщат хиляди години, и цялото това място абсолютно ни очарова. Така се роди песента „WINGBEATS“, в която вградихме африканските ритми с най-различни вибрации, които получихме там, и затова искаме да споделим всичко, което ни вдъхнови толкова много. Всъщност голяма част от текстовете идват от разговорите, които водихме с местните хора, и това често са социални проблеми“.

 

А STEVE добавя: В „Отказ от тишина“ коментирам политика, което обикновено не правя: аспекти на неравенството на богатството в света, който е разделен на имащи и нямащи, както и изменението на климата, също така едната половина на света беше в затворнически лагер, докато другата половина от света отговаряше за ключовете му. Така че има социални проблеми в албума. За мен в този момент е важно хората да осъзнаят какво се случва в света, мисля, че не е време да избягваме тези проблеми. И така, мисля си още, че този албум е част от ренесанса на стила, който наричахме „протестни песни“, така че има много гняв в албума, това е много ядосан албум, но аз съм много горд с него“.

 

Що се отнася до съдържанието на песните, в „NATALIA“ откриваме също така обобщен образ на обикновената рускиня, изстрадала през годините от многото несгоди, понасяме се и по пътя на коприната от Китай до Близкия изток през Узбекистан в композицията „SHANGHAI TO SAMARKAND“, в която звучат автентичните инструменти дутар и ориенталска цитра, за да се прехвърлим в Мексико по време на  празника Day of the Dead (на испански Dia De Los Muertos) – Денят на мъртвите – с едноименното изпълнение, което носи ярките образи на STEVE от срещите му с хората там.

 

В албума попадаме също така на темите за любовта („HELD IN THE SHADOWS“), за грижите ни към опазването на околната среда („SCORCHED EARTH“), за да завърши оптимистично с надеждата („ESPERANZA“).

 

Албума “SURRENDER OF SILENCE” („Отказ от тишина“) ще чуем в предаването “Картини от една изложба®” на програма “Хоризонт” на БНР, събота, 20 ноември, след новините от 21 ч.

В предаването на 20.11.2021 г.: Steve Hackett и албумът „Отказ от тишина”

STEVE HACKETT
SURRENDER OF SILENCE
Date of Release: 10 September 2021

SONGS/TRACKS:

1. The Obliterati (02:16)
Written-by – Roger King, Steve Hackett

2. Natalia (06:17)
Written-by – Jo Hackett, Roger King, Steve Hackett

3. Relaxation Music For Sharks (Featuring Feeding Frenzy) (04:36)
Written-by – Steve Hackett

4. Wingbeats (05:19)
Written-by – Jo Hackett, Steve Hackett

5. The Devil s Cathedral (06:30)
Written-by – Roger King, Steve Hackett

6. Held In The Shadows (06:20)
Written-by – Steve Hackett

7. Shanghai To Samarkand (08:27)
Written-by – Jo Hackett, Roger King, Steve Hackett

8. Fox s Tango (04:21)
Written-by – Steve Hackett

9. Day Of The Dead (06:24)
Written-by – Jo Hackett, Roger King, Steve Hackett

10. Scorched Earth (06:02)
Written-by – Jo Hackett, Steve Hackett

11. Esperanza (01:04)
Written-by – Steve Hackett


©2021 Inside Out Music GmbH


CREDITS:

All titles published by – Stephen Hackett Ltd/ Warner Chappell Music Ltd.

Drums – Craig Blundell (tracks: 5, 6, 10), Nick D Virgilio (tracks: 3, 8), Phil Ehart (tracks: 7)
Electric Guitar, Acoustic Guitar, Twelve-String Guitar, Charango, Zither [Oriental Zither], Harmonica, Percussion, Vocals – Steve Hackett
Keyboards, Programmed by [Programming], Arranged by [Orchestral Arrangements] – Roger King
Vocals – Amanda Lehmann (tracks: 2, 4, 6, 9, 10), Durga McBroom (tracks: 4), Lorelei McBroom (tracks: 4), Nad Sylvan (tracks: 5)
Dutar – Sodirkhon Ubaidulloev (tracks: 7)
Bass – Jonas Reingold (tracks: 1 to 3, 5, 6, 8, 10)
Soprano Saxophone, Tenor Saxophone, Bass Clarinet, Dizi – Rob Townsend (tracks: 3, 5, 7, 9)
Tar (lute) – Malik Mansurov (tracks: 7)
Violin, Viola – Christine Townsend (tracks: 1 to 3, 5, 7, 9, 10)

Producer – Roger King, Steve Hackett,
Recorded by, Mixed by – Roger King

Track 7 Additional Engineering by Tamas Barabas At Grammy Studio, Budapest, Hungary For Malik Mansurov With Thanks To Attila Egerhazi*

Tracks 3, 8 Additional Engineering by Shawn Dealey, Assisted by Rachel Leonard For Nick D Virgilio At Sweetwater Studios, Fort Wayne, USA

Track 7 Additional Engineering by Will McPhaul and Steve Rawles for Phil Ehart
At Reel 2 Reel Studio, Jonesboro, USA

Mastered by – Roger King
Artwork [Front Cover Artwork] – Amanda Lehmann
Design – Thomas Ewerhard
Photography by [For Track 9] – Tina Korhonen
Photography by [For Tracks 1-8, 10, 11] – Jo Hackett


LYRICS:
The Obliterati
(Instrumental)


Natalia

Moved by the spirit when her country was young
Natalia danced to the moon and the sun
Condemned as a heathen they stole her away
A priest lit her fire on her judgement day

A thousand years on, no chance to rest
Natalia s baby lay still at her breast
Begging for bread at the palace s gate
A royal bullet fired and sealed her fate

Oh Natalia, the woman you could be
Oh Natalia, a chance to set you free

Broken balalaikas, no chance to fly
Natalia dared to ask a man why?
From a red train Siberia bound
Her frozen body was never found

She cried out rejoicing, \"Freedom at last!\"
But her purse fell empty, again why she asked
A poisoned drink from a woman dressed in mink
Took Natalia s life, a cry in the wind

Oh Natalia, the woman you could be
Oh Natalia, a chance to set you free

Oh Natalia, the woman you could be
Oh Natalia, a chance to set you free


Relaxation Music for Sharks
(Instrumental)


Wingbeats

Swift as a cheetah, hyena s sight
Vaulting the bull, a wingless flight
Blood-bond of the tribes throughout the land
A living memory for every clan

Rugged roof of Africa, rivers thunder down
An evergreen valley, wingbeats in the sun

Dancing on embers, footfall spark
Stalking the spirit, moving through the dark
Earth cracks open, a lion s roar
Into the sky an eagle soars

Rugged roof of Africa, rivers thunder down
An evergreen valley, wingbeats in the sun

Rugged roof of Africa, rivers thunder down
An evergreen valley, wingbeats in the sun


The Devil’s Cathedral

I am the stand-in for Mr K
A blade of grass was in my way
I studied his moves, followed his form
Easy as breathing, it became the norm

I am the stand-in for Mr K
I never needed him anyway
I waited in the wings, with all his precious things
I took his life and then his wife

Stand in...

Stand in...

An understudy cast in song
A Shakespeare villain all along
Moon in Scorpio, here and gone
If life s an opera, bring it on...

Bring it on...


Held in the Shadows

Empty home, weeds overgrown
All alone, nothing to show
Face of a clown, tears are running dry
Life and love passing us by

Only one woman held in the shadows
One in a million, nothing else matters
I ll give you the moon bathed in gold
Earth to follow and I ll give you my soul

Carved in jade, forged in gold
Brand my heart with a love foretold
All alone, a love too strong
Love without end in a song of songs

Only one woman held in the shadows
One in a million, nothing else matters
I ll give you the moon bathed in gold
Earth to follow and I ll give you my soul

Burning through your heart
Bursting to break free
Rising like a flaming light
On a blazing sea

Only one woman held in the shadows
One in a million, nothing else matters
I ll give you the moon bathed in gold
Earth to follow and I ll give you my soul

Only one woman held in the shadows
One in a million, nothing else matters
I ll give you the moon bathed in gold
Earth to follow and I ll give you my soul


Shanghai to Samarkand

Firecracker glowing in the sky
Turning away, the rising sun behind
Dragon river snakes its way
Winding through mountains of jade

Pearl of the East, snow leopard s gaze
Kuan Yin smiles, goddess of grace
She points her hand
From Shanghai to Samarkand


Fox’s Tango

There s a dying man down on the street
No anger left, he can t feel his feet
Trees can fall with one gust of wind
Rising tide of hatred, born on the wing

Not enough love in a world of pain
Satan wears a suit, fanning the flames
Smile on your brother, that s what you used to do
Tango to the foxtrotting out fake news

Half of the world living in clover
The other half famished, looks like it s over

Half of the world living in clover
The other half famished, looks like it s over


Day of the Dead

As darkness falls they climb out of their graves
They gather overnight, the damned with the saved
Carnival at sunrise, they re not yet fed
Take up your stakes
It s the Day of the Dead

Cadavers with the living side by side
All the undead here for the ride
They re eager and hungry, they only see red
They re after your blood
It s the Day of the Dead


Scorched Earth

All our yesterdays, lighted fools
Led to the edge like blinkered mules
Trapped within a woven web
Moon s minions left for dead

Black spots, a falling sun
Dreamers on the run
Rising waves flood the sky
Sold to the man of a thousand lies

Fingers of flame across the land
It s evening
Scorched earth forest turning to sand
We re sleeping

Tomorrow s trees, tomorrow s seas
Can you breathe tomorrow s dream...

Fingers of flame across the land
It s evening
Scorched earth forest turning to sand
We re sleeping

Fingers of flame across the land
It s evening
Scorched earth forest turning to sand
We re sleeping

Scorched earth forest turning to sand
We re sleeping

Tomorrow s trees, tomorrow s seas
Can you breathe tomorrow s dream...

Tomorrow s dream...


Esperanza
(Instrumental)

 

Заличените
(Инструментал)

Наталия
Водена от Духа, когато нейната страна бе млада
Наталия танцуваше за луната и за слънцето
Осъдена като езичница, тя бе отвлечена
И свещеник запали нейната клада в съдния ден

Хиляда години, нито миг покой
Бебето на Наталия лежи неподвижно на гърдите й
Тя проси за хляб пред портите на двореца
Кралски куршум бе изстрелян и сложи край на съдбата й

О, Наталия, каква жена можеше да бъдеш
О, Наталия, това е шанс да се освободиш

Счупени балалайки, няма шанс за полет
Наталия се осмели да попита защо
От червен влак, на път за Сибир
Нейното замръзнало тяло никога не бе открито

Тя извика от щастие „Най-сетне, свобода!“
Но портфейлът й бе празен, и тя отново попита защо
Жена в норкови кожи й подаде отровено питие
И отне живота на Наталия, един вик във вятъра

О, Наталия, каква жена можеше да бъдеш
О, Наталия, това е шанс да се освободиш

О, Наталия, каква жена можеше да бъдеш
О, Наталия, това е шанс да се освободиш

Успокояваща музика за акули
(Инструментал)

Ритъмът на крилете
Бърз като гепард, погледът на хиена
Прескача бика, полет без крила
Кръвна връзка на племената по цялата земя
Жив спомен за всеки клан

Танци по жарава, всяка стъпка е искра
Той преследва духа, движи се в мрака
Земята се разцепва, лъвски рев
В небето един орел се рее

Върху износените покриви на Африка с гръм се стоварват реки
Една вечно зелена долина, ритъмът на крилете под слънцето

Върху износените покриви на Африка с гръм се стоварват реки
Една вечно зелена долина, ритъмът на крилете под слънцето

Катедралата на дявола
Аз съм заместникът на господин К
Една единствена тревичка бе на пътя ми
Аз изучавах движенията му, изследвах стойката му
Стана лесно като дишането, стана нормално

Аз съм заместникът на господин К
Всъщност никога не съм се нуждаел от него
Чаках зад кулисите, с всичките му ценности
Отнех живота му, а после и жена му

Заместник…
Заместник….

Един подгласник пее на сцената
Шекспиров злодей през цялото това време
Луната в Скорпион, дойде и си отиде
Ако животът е опера, давай…

В капана на сенките
Празен дом, обрасъл с плевели
Съвсем сам, без нищо, с което да се похваля
Лицето на клоун, сълзите изсъхват
Животът и любовта ни подминават

Само една жена в капана на сенките
Една на милион, нищо друго няма значение
Ще ти дам луната, изкъпана в злато
Земята ще последва, и ще ти дам и душата си

Издялана от нефрит, обкована със злато
Дамгосай сърцето ми с една предсказана любов
Съвсем сам, с една твърде силна любов
Любов без край в песента на всички песни

Само една жена в капана на сенките
Една на милион, нищо друго няма значение
Ще ти дам луната, изкъпана в злато
Земята ще последва, и ще ти дам и душата си

Изгаря сърцето ти
Напира да излезе
Възнася се като пламък
Над горящо море

Само една жена в капана на сенките
Една на милион, нищо друго няма значение
Ще ти дам луната, изкъпана в злато
Земята ще последва, и ще ти дам и душата си

Само една жена в капана на сенките
Една на милион, нищо друго няма значение
Ще ти дам луната, изкъпана в злато
Земята ще последва, и ще ти дам и душата си

От Шанхай до Самарканд
Фойерверк свети в небето
Обръщам се, а зад мен е изгряващото слънце
Драконовата река се извива като змия
През планини от нефрит

Перлата на изтока, погледа на снежен леопард
Гуанин се усмихва, богинята на милостта
Тя сочи с ръка
От Шанхай до Самарканд

Тангото на лисицата
Долу на улицата един човек умира
В него вече няма гняв, той не чувства краката си
Дърветата падат от един повей на вятъра
Приливна вълна на омразата, родена в крилата

Не достига любов в този свят на омраза
Сатаната носи костюм и подклажда огъня
Усмихни се на брат си, това правеше преди
Танцувай танго под звуците на фокстрот от фалшиви новини

Половината свят живее между четирилистни детелини
Другата половина умира от глад, това май е краят

Денят на мъртвите
Пада мрак и те изпълзяват от своите гробове
Те се събират през нощта, обречените и спасените
Карнавалът е по изгрев слънце, а те не са се хранили
Въоръжете се с колове

Денят на мъртвите настъпи

Труповете рамо до рамо с живите
Всички немъртви са тук, за да се забавляват
Те са развълнувани и гладни, рамо до рамо
Искат кръвта ви, виждат само червено
Денят на мъртвите настъпи

Изгорена земя
Всички наши отминали дни, запалени глупаци
Доведени до ръба като добитък
В капан на изплетена мрежа
Слугите на луната, изоставени на сигурна смърт

Черни петна, залязващо слънце
Бягащи мечтатели
Надигащи се вълни заливат небето
Продадено на човека с хилядата лъжи

Огнени пръсти по цялата земя
Вечер е
Изгорената гора се превръща в пясък
Ние спим

Утрешните дървета, утрешните морета
Можеш ли да вдишаш утрешната мечта…


Надежда
(Инструментал)

Превод: Симона Дянкова


BIOLINKS:

https://www.hackettsongs.com/index.html
https://www.facebook.com/stevehackettofficial/

 

 



Copyright     KartiniOtEdnaIzlojba.bg 2009 Created By WebTrade